Visita la web del projecte Versembrant!
Premsa
Reportatge sobre els tallers a El Periódico
Crònica sobre els tallers apareguda a Público
Reportatge al Diari Ara d’un dels tallers contra el racisme a Sabadell
Entrevista a Catràdio sobre el racisme i els tallers
Recull de vídeos. Centenars de tallers i clips arreu del país!
1
/
2


III Concurs ICIP Hip-hop Pau - "Salgamos de esta celda"

"Sólo es un reflejo". Joves del Pedrenyal / Pau Llonch (taller)

Resum del I Concurs Hip-Hop Per la Pau

"Canvia el punt de vista / Change your view" [Tallers de Rap contra el Racisme]

01 Rap Rocabruna 5

02 Rap Rocabruna 6

Acabar amb el racisme a classe desmuntant els rumors

El racisme embruta

Pau Llonch, cantant de la banda de rap At Versaris, imparteix tallers de rimes antiracistes

Taller rap antiracista

Rima Palau curt

Recull d'imatges: Taller de rap de Pau Llonch (At Versaris)

Taller de Rap. Escola Jacint Verdaguer i Intermunicipal Sant Sadurní

Taller de rap i rima. Escola El Carme Sant Sadurní d'Anoia

Ritme i poesia per educar en valors
1
/
2

Objectius generals
Amb els diferents tallers i cursos de rap i rima perseguim diferents objectius que es podran assolir en funció de la durada i plantejament dels mateixos. En aquest sentit, el format és adaptable i hem fet des de tallers d’una sola sessió de dues hores a cursos de 6 o 7 sessions. Però en termes general tots els formats persegueixen:
-
- Potenciar l’escriptura i la creativitat a través d’una eina que s’ha vingut demostrant molt propera als adolescents com és el hip hop.
-
- “Deselititzar” l’escriptura per facilitar-los l’accés a la mateixa mitjançant aquest fort vincle amb la música que té el rap però fent-ho compatible amb l’assumpció de la dificultat intrínseca de la rima. Desbanalització.
-
- Utilitzar-ho també com a eina per educar en la igualtat de gènere.
-
- Exprimir la multiplicitat de vessants creatives del hip hop per educar en la concepció que “tothom té alguna cosa a aportar, tothom té algun mecanisme d’expressió artística a potenciar”.
Continguts
-
- Aproximar superficialment a la història del moviment hip hop i el rap i els seus corrents.
-
- Aportar elements d’anàlisi del vers i la rima com a base per assolir recursos i destresa:
-
- El vers des d’un punt de vist estrictament musical.
-
- Ritme i “flow”.
-
- Melodia. La il·lusió de l’atonalitat.
-
- El vers des d’un punt de vist estrictament musical.
-
- El vers des del punt de vista lingüístic :
-
- Discurs, estructura textual, persona i temps verbal, recursos literaris…
-
- El vers des del punt de vista lingüístic :
-
- Mescla d’elements musicals i lingüstics, l’eterna lluita forma/contingut.
-
- Conclusions i reflexions:
-
- La llibertat com a condemna. Estructures poc rígides.
-
- Conclusions i reflexions:
-
- Concebre una cançó sobre un “beat” aplicant alguns dels recursos estudiats.
- Aportar elements d’anàlisi del vers i la rima com a base per assolir recursos i destresa:
-
- Enregistrar el tema o fer una demostració amb públic amb micròfon i equip de veus.
(Visited 276 times, 1 visits today)